دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکلات اخلاقی رفتاری زهرا دانش آموز سال دوم کودکیاری را بر طرف کنم؟
فرمت فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات 26 صفحه
قیمت 2500 تومان
قسمتی از مجموعه
چکیده:
عنوان: چگونه توانستم مشکلات اخلاقی ورفتاری زهرا دانش آموزسال دوم کودکیاری رابرطرف کنم.
این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش آموز زهرا انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و.... ، مسخره کردن دیگران، اذیت کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل دانش آموز در ذهن من ایجاد گردید:1 - آیا بیماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟2-آ یا بیماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟3- آیا تربیت غلط ، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟4- آیا به خاطر روابط غلط با ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟5- آیا دچار کمبود محبت شده است؟6- آیا با رفتارهای خویش می خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟7- چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمایم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین زهرا خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است .برای کاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین ودبیر مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتمادبه نفس نوجوان ، توجه لازم به نوجوان ، تغییر نگرش نوجوان نسبت به خود از جمله عواملی هستندکه می توانند ضعف تحصیلی دانش آموزرا کاهش دهند.ارائه راهکارها: 1- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان ، موجب کاهش اختلالات رفتاری می شود.2- توجه به موقع، محبت ، تقویت نکات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و دیگران می شود.3- ایجاد انگیزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود ودبیر و دیگران موجب بهبود وضعیت تحصیلی و رفتاری فرد می شود. 4- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد . 5- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران وروان شناسان ومشاوران تحصیلی استفاده گردد .به طور کلی می توان نتیجه گرفت که می توان با تدابیرعلمی وموثربسیاری ازمشکلات رفتاری دانش آموزان راحل نمود.
کلید واژگان: اقدام پژوهی- مشکلات رفتاری- دانش آموزان.
مقدمه :
می
دانیم که امروزه یکی ازشرایط لازم برای کسب موفقیت های تحصیلی داشتن روان
سالم درفراگیران است. زیراافرادی که سالم نباشندبه عنوان بیمارمحسوب می
شوند واین افراددرحوزه های مختلف زندگی وازجمله تحصیلی عملکردمطلوب
ندارندویکی ازمشکلات که مستقیما برعملکرد تحصیلی افرادتاثیر گذاشته است
( مشکلات اخلاقی ) می باشد داشتن چنین مشکلی به عوامل مختلفی بستگی دارد
اما چگونگی شکل گیری این مشکل درافرادمختلف یکسان نمی باشدیکی از عوامل
بازدارنده در امر تحصیل ، اختلالات رفتاری می باشد . دبیران در برابر
اختلالات رفتاری ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند .
برخی از دبیران آنان را به شدّت سرکوب می کنند . بعضی از دبیران ، در مقابل
آنان کو تاه می آ یند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند . امّا
واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز
به دنبال خواهد آورد به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در
کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس
آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد . بعد از آن راه حل هایی جهت
رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد دراین پژوهش اینجانب
باتوجه به اهمیت مسا له قصددارد درخصوص مشکل اخلاقی زهرا در هنرستان شهید
فرزاد سلیمانیان مطالعه خودراازطریق اقدام پژوهی به حل مشکل دانش آموز کمک
نماید